lørdag 1. mai 2010

Fedje

Vi tok en helgetur til den lille forblåste øya Fedje, og allerede på båtturen over merket jeg godt ulempen med å reise til en forblåst øy.......måtte konsentrere meg skikkelig på overfarten for ikke å bli for mye sjøsyk.
Det har hendt en del ganger at selv Moss-Horten ble for mye for meg - for ikke å snakke om Strømstad-Sandefjord....husker med gru vi skulle feire 30-års dagen til brutter'n ombord, i januar (for lenge siden). Fikk i meg maten - det gjorde vel de fleste, men resten av kvelden lå jeg mellom stolene på gulvet i restauranten, sammen med iallefall mamma. Svigerinne og brutter tilbragte hele kvelden på toalettet, men datteren min hadde en fin kveld sammen med pappa. Så båttur med sjø er igrunn ikke den beste starten på en tur!

Men jeg klarte meg heldigvis fint - og sent på fredagskvelden kjørte vi av ferja på Fedje, litt fram og tilbake for å finne oss en plass å tilbringe natten på - det kryr ikke av campingplasser på øya akkurat! - men vi fant da en parkeringsplass hvor vi lå i le for vinden.

Lørdag kjørte vi rett og slett Fedje rundt, vi var innom bortimot alle veier som finnes på øya! Kjekt å markere på kartet på veggen hjemme....

Vi slo oss til på kaia på Stormark, og hadde en herlig dag! Det ble knallvær etterhvert, så vi gikk oss en god tur langs Nordsjøveien og OT fisket mens jeg nøt sola.



Vi fikk prøvd gassgrillen vår for første gang, og biffen ble helt perfekt!
Utpå kvelden gikk vi oss en tur bort til en fint utsiktspunkt, satt der og nøt en irish coffee og så hurtigruta tøffe forbi.





Vel det var Fedje - vi hadde en fin tur fordi været var så bra - men ser vel ingen grunn til å reise tilbake til øya ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar