lørdag 21. august 2010

Kroatia kaller - igjen!!

Vi er fortsatt i deilige, varme Kroatia :)
Det er sånn cirka 26 grader her jeg sitter og skriver. Klokka er halv elleve om formiddagen, vi har vært oppe i 2 og en halv time allerede, frokosten er spist og jeg sitter med pc'en mens OT rydder rundt Rigmor.

Vi har vært her på Porton Biondi autocamp i Rovinj i 3 dager og føler vi har blitt skikkelig flinke bobilturister.....dvs kjapt på plass med alle tinga våre - og system på alt rotet inne i Rigmor.

Vi hadde en dag med dårlig vær i Novigrad - og den kvelden satt vi inne i Rigmor, ellers er det bare en oppbevaringplass, med masse rot!

Det blir tidlig opp om morgenene, ikke lett å sove når det blir så varmt!! Men vi nyter hvert sekund :D

Vi var på camping Sirena i Novigrad i hele 7 netter! Ny rekord på en plass!!
Og den byen var, som jeg har skrevet før, veldig koselig - og hadde nydelig is!!

Dette bildet tok vi igår kveld, da syklet vi inn til Rovinj fra campingen - og spiste deilig middag, før vi ruslet inn i gamlebyen i de trange smugene. Denne delen minner litt om Dubrovnik, men hovedgaten du ser på bildet er full av små gallerier og kunst. Vi fant oss et lite kunstverk vi også, så nå ligger det i Rigmor og gleder seg til å henge på veggen hjemme :)

Her har vi OT i havnen med gamlebyen i Rovinj i bakgrunnen.


Endelig ble det skikkelig dykkerutstyr på OT! Vannet er så klart og fint - og med alle de steinene som er i vannet overalt, er det flott å snorkle rundt her. Masse forskjellige fisker rundt oss, helt inne på grunna også.
For det er ikke akkurat sandstrand her nede, "stranden" består av små og store steiner, men det er laget til fine plattinger overalt så det er nydelig å tilbringe dagene her. Strandsko er noe alle bruker - og stol eller seng er også kjekt å ha... Jeg har kjøpt meg en grønn bademadrass - og den er perfekt for meg, ligger i vannet og bare nyter det varme vannet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar