tirsdag 3. august 2010

Sommerferie 2010!!!

Jepp boyz and girlz......nå er det rett før vi stikker avgårde med Rigmor til.....Kroatia!!! YEY!!!

Har plass på ferja fra Bergen til Hirtshals i morra kl 13 - skal altså kjøre hele 2,5 mil imorgen..... nice :))

Ankommer Danmark torsdag kl 9 og så er det rett i butikken og shoppe mat og drikke, ut på motorveien og bånn gass (vel Rigmor klarer ikke mer enn 100 da....) ned til sånn ca Bockenem, overnatting på en Stellplatz der og dagen etter er det das Autobahn direkt nach Innsbruck :D

Etter nok en overnatting på et eller annet sted der suser vi avgårde til Caorle som er målet vårt aller først. Det var en gang på 70-tallet, 2 familier som var så gale at de kjørte med bil (og da snakker vi vanlig liten personbil med mor,far, 2 gretne kranglende unger, en pappeske full av tegneserier på gulvet og fullt bagasjerom) til nettopp Caorle.... Vi brukte det samme da som nå, 2 og en halv dag, i glovarm bil med 2 røykende voksne foran - som gjerne røykte på likt for "da ble det bedre for oss barna" - og ankom et hus med 2 ukers lykke før marerittet begynte hjemover igjen......

(Jeg i lekker stars-and-stripes-genser, bukser trukket godt opp og tresko, paps er mafioso, brutter heter Ulf og mutti har musefletter)(1975)
Men selvfølgelig husker jeg turene som herlige!! Og har tenkt å starte årets Rigmor-tur med samme rute - skal kikke ekstra i Porto Santa Margherita (rett ved Caorle) for å se om jeg kjenner meg igjen.....tviler egentlig, men har lov å prøve.

(Min mutti i rød lekker speilfløyeldress (i 40 graders varme), meg selv i fremdeles lekker stars-and-stripes-genser, brutter knipser)(1975)
Skal oppdatere bloggen vår så ofte jeg får en sjans!!


(Paps fremdeles mafioso, jeg er bare søt, og mutti røykende i skjønn shorts)( 1980)

1 kommentar:

  1. Så moro å se de gamle bildene- ja det er nok noen og enhver som kjenner seg igjen.....;) Håper dere får en toppers tur- stor klem fra meg. :)

    SvarSlett