søndag 15. august 2010

Kroatia kaller :))

Endelig får jeg tilgang til nett!! og her kommer en kjapp rapport om Rigmor med innhold :)
Vi har nå vært på farta i 12 dager, og har opplevd ganske mye. På autostradaen i brennerpasset ble for eksempel bilen med campingvogn bak oss påkjørt bakfra da vi sto i en av de vanlige køene. Hele vogna ble smadret...... og det var den turen for nederlenderne.....det kunne vært oss faktisk!
Og nettopp kommet til Kroatia så ble vi stoppet av politi for å kjørt en smule feil....trodde turister hadde lov til det? Iallefall ville den slemme motorsykkelpolitimannen ha 500 kroner i bot.....betale der og da, noe selvfølgelig OT ikke ville!! Og slapp :)) For mannen ville ikke gi giro på det.....bare ha lunsjpenger tenker jeg!!

Her er vi båten fra Bergen til Hirtshals, OT møtte kjentfolk så det ble en koselig overfart!



Nå nærmer vi oss!! 2.natt ble tilbragt på en camping i Innsbruck. Skikkelig dårlig vær, vi vil ha fint vær!!!!!


Italia!!!! Nå har vi krysset grensen til mitt favorittland, og kommet frem til sol og varme :) Slet litt med å finne ledig plass på en camping, men vi klarte det jo til slutt. Og Caorle er blitt en super ferieby, masse små butikker og mye mennesker. Her er det fint å være.




Da jeg var pitteliten - sånn ca 12-16 år kjørte min gale familie bil til Porto Santa Margherita, og her er jeg igjen!!!! Kjente meg faktisk igjen, ikke dårlig for en med så dårlig hukommelse :) Husket ikke igjen husene vi leide, men matbutikken og baren hvor Ina og jeg smugdrakk bacardi og cola..... Og selvfølgelig stranden....




Vi fant en bobilplass for 160 kr, rett ved ferja over til Venezia, Sabbioni het plassen, og jeg er klar for Venezia!!!



Endelig kom vi oss til Venezia - en by jeg har drømt om å besøke i hele vinter!! Og besøket ble en herlig dag i denne vakre byen. Vi var inne i Dogepalasset, tok båt nr 1 gjennom hele Canal Grande, og ruslet så tilbake til Markusplassen imellom trange smug og vakre plasser. Det var altfor lang kø til Markuskirken så den får jeg besøke en annen gang.....men jeg fikk sendt OT opp i et høyt tårn iallefall :)) For å ta noen flotte bilder....




Her er vi endlig i Kroatia!!!!!! Første stopp er Umag - fant en campingplass som var dritdyr, og hadde ca 2000 plasser!!! Passet oss ikke i det hele tatt!! Men maten på en av de 5 restaurantene på plassen var god......nydelig og billig. Men en natt på campen holdt for oss - fy søren da! over 300 kr for en natt!!!



Det ser ikke så verst ut dette her eller???? Novigrad i Kroatia er et utrolig flott lite sted - vi har hatt et par dager med skikkelig dårlig vær, men nå smiler solen mot oss og vi nyter late dager på stranden!!








Ha en fin dag alle som leser bloggen vår :)

1 kommentar:

  1. :) Så mange fine bilder- ser ut til at dere har hatt det fint! Og du har det godt ser jeg- ser jo ut til å være 20 år ???? blir jo bare penere og penere- hva gjør du??? Her er det litt stutselig og litt bra-guttene har flyttet begge to- stille og roligt- og bare 3 til middag- rart, men det blir fint med nytt syrom- etter at alt rotet etter flytingen og Julies flytting er overstått.. Stor klem til deg :)

    SvarSlett